luni, 24 noiembrie 2008

trebuie sa-mi schimb principiile?

Toata viata am incercat sa rezolv problemele cu mult calm si intelegere. Se pare, insa, ca acesta reteta nu mai e valabila.
Mi s-a intamplat, asteptand la cosmetica, sa aud cosmeticiana spunand: "Stai linistita ca d-na care urmeaza nu e cu pretentii. Mai poate astepta." Apoi, parca tot mai des, aud mereu aceasta expresie, intr-un context sau altul. Mi-am exersat rabdarea in acest gen de situatii pana cand, ajunsa la limita, mi-am iesit din pepeni si-am strigat si-am amenintat. Surpriza! S-au rezolvat toate foarte usor si sunt prima pe lista prioritatilor lor. Poate nu se mai vorbeste despre mine ca despre " o doamna foaaaarte amabila", dar sunt o doamna servita, cu problemele rezolvate. Dar nu mi-e foarte bine, totusi. Piramida mea de principii se clatina.

Un comentariu:

anca spunea...

Da, principiile trebuiesc neaparat schimbate si adaptate noilor timpuri in care traim ! Acum 30 de ani, vanzatorii, coafezele,etc. aveau frica de reclamatii si de secretarul de partid (marea majoritate...).In 1990 cand am iesit afara din tara pentru prima oara in viata mea,am intrat intr-un magazin sa cumpar niste CD-uri...A venit un vanzator, atata m-a dadacit, ca i-am si spus fiicei mele " Mai avea nitel si ma cerea de nevasta!!!" Cand a inceput comertul "liber" in Romania ma asteptam la acelasi tratament. Nici gand! Toti se poarta cu tine de parca iti fac o favoare ca te lasa sa intri in magazin ! De, magazinul lor, acum! Parca de vreun an-doi incoace s-au mai imbunatatit serviciile un pic, dar nu notabil! Asa ca si eu am inceput sa ma adaptez, am invatat sa spun NU si mai ales am invatat sa ridic pretentii, sa fiu nemultumita! Chestiunea aceasta cu "nemultumirea" am observat ca ajuta mai mult decat enervarea! Sunt cotata acum ca o clienta "pretentioasa" !!! Nu imi place, dar m-am adaptat !