vineri, 7 noiembrie 2008

Sa schimbam registrul!

Cand am conceput acest jurnal, m-am gandit sa fie unul al nostru, al femeilor lasate de-o parte de angajatori (la anunturile de angajare) si de designeri (ati observat ca, daca vrei sa-ti cumperi haine marimea 44 sau 46 arata ca cele purtate de bunica?). Eram plina de idei dar, probabil, cand am facut postarile nu eram in cea mai buna forma creativa, asa ca n-a iesit chiar ce mi-am dorit eu. Un cititor de pe un site, imi raspunde, referitor la framantarile mele de pe blog ca sunt doar " O femeie de 40 de ani , cu remorca. Si cu asta basta. Pacat ca nu arata poza sau macar niste date fizice, caci daca arata ca un camion dat la casat nici nu e de mirare ...." De ce am impresia ca , in opinia lui , expresia "O femeie de 40 de ani" se vrea o insulta? Omule, nu ne mai poti ataca, acum! Ceea ce traiesti tu, noi am trait, deja. Poate mai frumos decat tine. Iar faza cu REMORCA????? Remorca este copilul meu (sa ma adresez in continuare cu "omule"?Hm, mi-e greu dar hai, sa fac un compromis!). Sper din tot sufletul ca tu n-ai un copil, pt. ca, la modul in care intelegi importanta unui asemenea dar de la Dumnezeu, e o victima sigura a ignorantei tale. Si, in sfarsit, capodopera ta de expresie:"daca arat ca un camion dat la casat". Ei, bine, nu arat ca o epava dar, si daca as arata, acesta sa fie, oare, singura mea calitate? Daca, atunci cand va casatoriti, alegeti doar pe baza acestui criteriu, imi pare rau sa va spun, dar nu v-ati distantat prea mult de primate. Suntem oameni, omule, superiori animalelor tocmai pt. ca avem mai mult decat instincte primare. Din pacate (si asta-i lucrul pe care mi-as dori f. mult sa-l schimbam) nu esti singurul care se ghideaza dupa asemenea, hai sa le zic principii.
Dar, destul cu lamentarile!
Nu ne sta in fire, noua, femeilor coapte si trecute prin ciur si prin darmon, sa ne plangem de mila. Asa ca, sa n-o facem.Hai ne analizam un pic !
Ma gandeam, azi, de ce femeile incearca din rasputeri sa-si ascunda varsta. Mi se pare un act de imaturitate si usor pervers. Pai, daca arati de 40 de ani si spui ca ai 30 esti penibila (parerea mea) iar, daca ai 40 si arati de 30, esti fraiera (pardon!) ca nu spui adevarata varsta. E meritul tau ca ai reusit, de-a lungul anilor, sa-ti selectezi motivele pt. care sa te superi, pt. ca, la nervi, n-ai dat iama in frigider sau pt. ca ai reusit sa-ti pastrezi lumina jucausa din ochi, pentru ca te-ai lasat antrenata in jocurile copiilor tai si ti-ai pastrat , astfel, prospetimea.
In copilarie, aveam o vecina usor trecuta de 40. Umbla cu mers saltat, cu parul prins in codite . Mintea mea de copil n-o putea incadra in nicio categorie. Stiam ca e mama unei colege dar nu semana deloc cu celelalte mame, cu atat mai putin cu a mea. Nu-i puteam spune "saru'mana!" nici " ciao!". Imi amintesc ca, la serbarile de scoala, toti o catalogau ca nebuna.
De ce ai vrea, totusi, sa fentezi? Cred ca cele care-si ascund varsta nu si-au consumat tineretea sau spera sa mai poate flirta cu tineri dornici de aventuri de-o noapte. V-ati ascuns vreodata varsta? Si, daca da, de ce ati facut-o?

2 comentarii:

anca spunea...

Ei, mama mea - Dumnezeu sa o tina sanatoasa ! - are o vorba : "Dupa 35 de ani, fata mea draga, barbatii se uita prin sau peste tine !" Si e adevarat! Am constatat-o pe pielea mea! Asa ca, dupa ce i-am dat dreptate, nu mi-a mai pasat. Ma imbrac, machiez si comport conform starilor mele sufletesti din ziua respectiva. Nu mi-a pasat nici cand eram tanara de ce spune lumea, iar acum cu atat mai putin. Pot sa spun chiar ca ma simt mai bine acum decat atunci cand eram tanara si "vanata"! Daca un barbat se uita la mine la varsta asta inseamna ca are bun simt, pentru ca se uita dupa o femeie la fel de matura si cam cu aceleasi "bagaje" ca si el! Barbatii trecuti de 40-45 care incearca sa aiba legaturi cu pustoaice la jumatatea varstei lor mi se par deplasati - asta ca sa folosesc un cuvant elegant ! Nu au absolut nimic in comun si indiferent ce ar spune eu nu cred ca ar putea avea o relatie in adevaratul sens al cuvantului! Au interese !!! Si ca sa nu ma intind - deja am scris prea mult - ideea este ca imi port varsta cu mandrie, am realizat ca am foarte multe avantaje...dar despre asta alta data.

marinella spunea...

Bravo, Ancuta! Eu cred ca adevaratele femei isi poarta varsta cu mandrie pentru ca, atunci cand privesc in urma, vad ca au realizat ceva. Tu ti-ai organizat foarte bine viata, ti-ai stabilit f. clar prioritatile. Te admir pt. asta! Nu sunt de acord cu tine, insa, cand folosesti expresii de genul: "cand eram tanara..."Esti mai tanara decat multe tinere pe care le intalnesc. Tu spuneai ca esti cum te simti. Nu?